15 lutego 2012

"Ferie z Harrym Potterem" - J.K.Rowling


    Te ferie międzysemestralne postanowiłam spędzić wraz z Harrym Potterem ciekawa jego przygód, gdyż nigdy nie miałam okazji tego przeczytać, a nie chciałam tego robić wcześniej – w okresie gdy seria ta przeżywała swą największą popularność. Postanowiłam serię opisać w jednym poście, ponieważ uznałam że nie ma sensu się rozdrabniać.
    A o czym jest cała seria? Można by ująć w jednym zdaniu – walka między dobrem a złem. Ale od początku.
    Harry Potter wychowuje się u wujostwa, po tragicznej śmierci rodziców, którzy zginęli z rąk najgroźniejszego współcześnie czarnoksiężnika – Lorda Voldemorta. Jednak przez 11 lat Harry żyje w przekonaniu, iż jego rodzice zmarli na skutek nieszczęśliwego wypadku samochodowego, a on sam żyjąc u wujostwa nie wie, że jest czarodziejem i że jest znanym w świecie czarodziejów głównie dlatego, że jako jedyny przeżył atak Voldemorta, który podczas tego ataku traci swą moc. W dniu 11 urodzin Harry dowiaduje się prawdy o sobie i o swoich rodzicach. 11 urodziny dają początek nowym wydarzeniom w życiu młodego chłopca.
    Jego historię poczynań i jego nauki będziemy poznawać, aż w 7 tomach,czyli przez tyle ile trwa nauka w Hogwarcie – w Szkole Magii i Czarodziejstwa. Przez okres ten Harry Potter będzie przygotowywał się do ostatecznej walki ze swym największym przeciwnikiem – Lordem Voldemortem. Jaki jest wynik tej walki? To chyba już sami wiecie. Ale jeśli nie wiecie to nie będę pisać, musicie sami to przeczytać. A czy warto?
    Książki są napisane sprawnym i ciekawym językiem, tak iż czyta się je bardzo szybko. Na każde pierwsze cztery tomy poświęciłam cztery dni, czyli w ciągu czterech dni przeczytałam cztery tomy, a pozostałe jako iż były znacznie grubsze już potrzebowałam dwóch dni na każdy dzień. Czyli pod względem szybkiego czytania warto te książki wziąć do ręki i je przeczytać. A jak z fabułą? Jest zgrabnie i ciekawie przedstawiona, byłam ciekawa każdego nowego wątku oraz dalszych perypetii głównych bohaterów, czyli Harry’ego, Rona i Hermiony. Ale książki są pisane takim językiem, iż dorosły może szybko się znudzić, ponieważ język jest typowym językiem dla dzieci i młodzieży, a samych głównych bohaterów traktuje jak dzieci. Dla mnie niektóre wątki były zbyt dziecinne, co umniejszało wartość samych bohaterów. Rozumiem, że bohaterowie są dziećmi, które powoli wkraczają w świat coraz starszy. Ale jednak widać tą infantylność, która aż rzuca się w oczy. Jedynie wytłumaczyć ty, iż książki były kierowane głównie do dzieci i młodzieży szkolnej i głównie pod nie było to pisane, ale jednak spodziewałam się czegoś innego. Chociaż z tomu na tom jest coraz lepiej ale czegoś w nich brakuje. Tego chyba się rozwijania i dojrzałości bohaterów z tomu na tom. Szczerze mówiąc trudno mi polecić tę całą serię, bo chyba kto miał to przeczytać to przeczytał tą całą serię. Ale ogólnie książki mi się fajnie czytało, no i trochę się rozczuliłam, szczególnie pod koniec piątego tomu, kiedy to Harry stracił najbliższego sobie człowieka, który był jego chrzestnym, czyli Syriusza. Czyli czytajcie jak macie ochotę……
 
 
Tytuł: Harry Potter i Kamień Filozoficzny
Autor: J.K. Rowling
Wydawca: Media Rodzina
Miejsce i data wydania: Poznań, 2000
Tytuł: Harry Potter i Komnata Tajemnic
Autor: J.K. Rowling
Wydawca: Media Rodzina
Miejsce i data wydania: Poznań, 2000
Tytuł: Harry Potter i Więzień Azkabanu
Autor: J.K. Rowling
Wydawca: Media Rodzina
Miejsce i data wydania: Poznań, 2001
Tytuł: Harry Potter i Czara Ognia
Autor: J.K.Rowling
Wydawca: Media Rodzina
Miejsce i data wydania: Poznań, 2001
Tytuł: Harry Potter i Zakon Feniksa
Autor: J.K. Rowling
Wydawca: Media Rodzina
Miejsce i data wydania: Poznań, 2004
Tytuł: Harry Potter i Książę Półkrwi
Autor: J.K. Rowling
Wydawca: Media Rodzina
Miejsce i data wydania: Poznań, 2006
Tytuł: Harry Potter i Insygnia Śmierci
Autor: J.K. Rowling
Wydawca: Media Rodzina
Miejsce i data wydania: Poznań, 2008



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz