25 lutego 2012

"Przekąski-zakąski. Jak być dobrym, jeśli nie było się nawet złym" - Wojciech Albiński

Gdy rozmawiałam ze znajomymi o tej książce, to gdy padał tytuł, to pierwsze pytanie jakie brzmiało to: Czy ta książka jest o kulinariach? Trochę mnie to bawiło, ale z cierpliwością odpowiadałam, że NIE. Tak książka opowiada o czymś innym. A o czym?

„Przekąski-zakąski. Jak być dobrym, jeśli nie było się nawet złym.” Wojciecha Albińskiego to zbiór kilku opowiadań przedstawiające życie współczesnych trzydziestolatków. Historie jak najbardziej prawdziwe, opisane z humorem. Można tu znaleźć m.in. stosunek tych młodych ludzi do swoich kolegów – równolatków, do swojego dzieciństwa, rodziny, pracy, miłości oraz religii.

Wojciech Albiński we wszystkich tych tematach porusza się ze swobodą, z poczuciem  humoru, nie brak tu ciekawych spostrzeżeń i ironii o współczesnych trzydziestolatkach, ich życiu z drugim człowiekiem, konfliktach międzyludzkich, dążenie do celu za wszelką cenę. Ale też nie brak w tych opowiadaniach relacji takich jak: przyjaźń i miłość.

„Przekąski-zakąski. Jak być dobrym, jeśli nie było się nawet złym.” Wojciecha Albińskiego czytało się szybko, lekko tak iż nie zauważa się, że tak długo się przebywa z tą książką. Opowiadania niektóre czytało mi się z uśmiechem na twarzy („Święto pracy”), niektóre z nostalgią, sama wspominając dzieciństwo („Kanibalizm będzie karany śmiercią”), a niektóre mnie nie zaciekawiły swoją historią. Chociaż czytało mi się tą książkę szybko i fajnie, trudno mi było się oprzeć wrażeniu, że jest to typowa książka mężczyzny, o mężczyznach i dla facetów (cóż w końcu pisał to mężczyzna), gdzie świat  spostrzegany jest całkiem inaczej niż przez nas – kobiety.To właśnie sprawiało, że niektóre opowiadania mnie nużyły, chciałam jak najszybciej skończyć jego czytanie. Ale mimo wszystko książka nie traci na swej wartości – jest napisana przystępnym i ciekawym językiem, z dużą dozą humoru, co powoduje, że książka jest naprawdę ciekawa jako całość. A czy warto ją polecić? Jak najbardziej: mężczyznom, ponieważ na pewno odnajdą się w niej, kobietom polecam, aby mogły choć odrobinę zrozumieć mężczyzn.Polecam!


Książkę przeczytałam dzięki uprzejmości wydawnictwa: Warszawska Firma Wydawnicza

Tytuł: Przekąski – zakąski. Jak być dobrym skoro nie było się nawet złym.

Autor: Wojciech Albiński


Miejsce i data wydania: Warszawa, 2011

Liczba stron: 235

Format: 140 x 200 mm

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz