21 maja 2012

30 dni z książką - Dzień 1 - Twoja ulubiona książka

    Ta zabawa i mnie „dorwała”, więc chcąc nie chcąc będę przez 30 dni dzielić się swoimi wrażeniami na różne tematy, które dotyczą książki ewentualnie kilku książek. Zastanawiałam się nad tymi zagadnieniami i nie we wszystkich prawdopodobnie może być wskazana książka lub jedna książka, bo może się okazać, że może być kilka książek, które lubię lub wręcz nienawidzę….
 
    A oto lista zagadnień na każdy dzień:
Dzień 1 – Twoja ulubiona książka
Dzień 2 – Książka, którą lubisz najmniej
Dzień 3 – Książka, która Cię kompletnie zaskoczyła
Dzień 4 – Książka, która przypomina Ci o domu
Dzień 5 – Książka non-fiction, której czytanie sprawiło Ci niekłamaną przyjemność
Dzień 6 – Książka, przy której płaczesz
Dzień 7 – Książka, przez którą trudno przebrnąć
Dzień 8 – Mało znana książka, która nie jest bestsellerem, a powinna nim być
Dzień 9 – Książka wielokrotnie przez Ciebie czytana
Dzień 10 – Pierwsza książka przeczytana przez Ciebie
Dzień 11 – Książka, dzięki której zaraziłeś się czytaniem
Dzień 12 – Książka, która tak wycieńczyła Cię emocjonalnie, że musiałeś przerwać jej czytanie lub odłożyć na jakiś czas
Dzień 13 – Najukochańsza książka z dzieciństwa
Dzień 14 – Książka, która powinna się znaleźć na obowiązkowej liście lektur w szkole średniej
Dzień 15 – Ulubiona książka traktująca o obcych kulturach
Dzień 16 – Ulubiona książka, którą sfilmowano
Dzień 17 – Książka, którą sfilmowano i zrobiono to źle
Dzień 18 – Twoja ukochana książka, której już nie można kupić
Dzień 19 – Książka, dzięki której zmieniłeś zdanie na jakiś temat
Dzień 20 – Książka, którą byś poleciła osobie o wąskich horyzontach myślowych
Dzień 21 – Książka, która przyniosła Ci wielką przyjemność, ale wstydzisz się przyznać, że ją czytałaś
Dzień 22 – Ulubiona seria wydawnicza
Dzień 23 – Ulubiony romans
Dzień 24 – Książka, która okazała się jednym wielkim oszustwem
Dzień 25 – Ulubiona autobiografia / biografa
Dzień 26 - Książka, którą chciałabyś przeczytać, a jeszcze nie jest napisana
Dzień 27 – Książka, którą byś napisała, gdybyś umiała
Dzień 28 – Książka, której przeczytania bardzo żałujesz
Dzień 29 – Autor, którego omijasz
Dzień 30 – Autor, którego wszystkie książki czytasz
Dzień 1 Twoja ulubiona książka
 „Emma” Jane Austen zdecydowanie wygrywa w tym rankingu, jak przystało na romantyczkę. Miałam z tym wielki problem, bo wiele tytułów „walczyło o bycie moją ulubioną”, jak choćby „Dziennik Bridget Jones” Helen Fielding czy „Dzieci z Bullerbyn” Astrid Lindgren (wiem trochę to dziecinne, ale nic na to nie poradzę). Ale i tak moje serce zawojowała „Emma”. Historia co prawda ckliwa, słodycz na całego, ale nie mogę się oprzeć jak Emma kłóci się z panem Knightleyem, a sam pan Knightley to wzór bohatera romantycznego. 
Miałam takiego bzika w pewnym momencie na tę książkę, że potrafiłam kilka razy w ciągu roku, w mojej miejscowej bibliotece, wypożyczyć ją kilkakrotnie:) Na szczęście ta mania mnie już minęła. I mam nadzieję, że nikt nie wpadnie na pomysł, aby kiedyś dać mi ją w prezencie, bo wtedy…. :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz