14 maja 2018

"Nie mów nikomu" - Harlan Coben



To moje pierwsze książkowe spotkanie z Harlanem Cobenem i już wiem, że nie ostatnie.

David Beck od ośmiu lat nie potrafi zapomnieć o swojej zmarłej żonie, która została porwana i zamordowana przez seryjnego mordercę. Chociaż stara się normalnie funkcjonować: pracując jako lekarz i wykonując inne domowe obowiązki, to jednak wiele czasu poświęca na rozmyślaniu. Pewnego dnia otrzymuje tajemnicze e-maile, które każą mu wątpić w śmierć swojej żony. Od tego dnia zostaje wplątany w intrygę, która nakazuje mu ucieczkę i ukrywanie się przed wymiarem sprawiedliwości...

Książka Harlana Cobena "Nie mów nikomu" to wyśmienita uczta, w której należy samemu wziąć udział. Dlatego niewiele zdradzam fabuły, by móc samemu rozkoszować się tym co serwuje nam autor. A serwuje kryminał, który już od pierwszych stron budzi zaciekawienie ale i grozę, która czai się na każdym kroku. Pisarz nie pozwala nam się nudzić, ponieważ z każdą stroną myli tropy. Dzięki temu czytelnik nie ma pewności co do prawdy. A prawda zaskakuje, nawet jeśli już w połowie jesteśmy pewni niektórych szczegółów i intencji poszczególnych bohaterów. O bohaterach tejże powieści trudno powiedzieć, że są 100% dobrzy lub źli, ponieważ każdy z nich ma jakąś tajemnicę, którą woleliby zachować tylko dla siebie. To Oni wszyscy stanowią siłę książki, dzięki czemu mamy problem z oceną postępowania tej czy innej osoby. 

Ale nie tylko bohaterowie stanowią atut książki. Są to również dialogi oraz główna intryga, która nie zawodzi nas do samego końca. A przede wszystkim tajemnica goni tajemnicę i nawet jeśli wszystko mamy podane jak na tacy to i tak prawdziwy powód jest inny niż nam się wydaje. I to autorowi udaje się utrzymać do ostatnich dwóch czy trzech stron. Dlatego zawsze prawda jest zgoła niż nam się wydaje. 

Na sam koniec mogę napisać tylko tyle, iż nie żałuję spędzonego czasu z książką Harlana Cobena "Nie mów nikomu". I jednak wolę powiedzieć Wam, że jednak warto przeczytać ów książkę, ponieważ otrzymacie porządną dawkę kryminału, który trzyma w napięciu od początki aż do końca. 
Polecam.

Tytuł: Nie mów nikomu
Autor: Harlan Coben
Wydawnictwo: Albatros 
Miejsce i rok wydania: Warszawa, 2018
Ilość stron: 384
Okładka: twarda
Seria: W Labiryncie Kłamstw

5 komentarzy:

  1. Nie jestem fanką kryminałów - choć dziś planuje zmierzyć się z czyś podobny,. Raczej są małe szanse, że przeczytam powyższy tytuł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie spodziewałam się, że przeczytam jakikolwiek utwór Tego pisarza. Ale nigdy nie wiadomo kiedy coś nas skusi. A ja uwielbiam kryminały i pewnie dlatego uległam.

      Usuń
  2. Ja nie dawno też po raz pierwszy spotkałam się z twórczością Cobena i już wiem, że wrócę do jego powieści. Tę też mam w planach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam gorąco, bo po tej lekturze zakochałam się w twórczości Harlana Cobena :)

      Usuń
  3. Fabuła intrygująca, i ja sięgnę po tę publikację, dotychczas zaczytywałem się skandynawskimi kryminałami, pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń