26 lutego 2012

"Alef" - Paulo Coelho


    Z wielką przyjemnością zabrałam się za czytanie kolejnej książki Paula Coelho, który jest jednym z moich ulubionych pisarzy – pomimo fali krytyki wobec niego i jego twórczości. 

    
„Alef” Paula Coelho jest zapisem podróży pociągiem wzdłuż Rosji. Wśród osób, które mu towarzyszą w czasie podróży są m.in. wydawca, odpowiedzialny za wydawanie książek P. Coelho w Rosji, tłumacz języka rosyjskiego oraz Hilal – młoda skrzypaczka, która za wszelką cenę pragnie podróżować ze znanym pisarzem. Podróż dla większości osób jest to „zwyczajna” podróż, obok znanego pisarza, dla innych jest to podróż, podczas, której poszukują własnego ja, przeszłości, itp. Dla pisarza jest to podróż nie tylko w celu poznania kraju, ale również rozliczenie się z wyrządzenia krzywd w poprzednim wcieleniu, w którym skrzywdził m.in. Hilal. Również dzięki tej książce poznajemy krajobraz, obyczaje, religie współczesnej Rosji.
   
Niestety muszę przyznać, że coraz bardziej jestem rozczarowana literaturą Paula Coelho i uważam że jego ostatnie – trzy ostatnie książki nie są już takie jak na początku jego kariery czy dalsze. Ta książka jak i ostatnie – niestety są kiczowate, mdłe, prezentują coś czego nie było we wcześniejszych jego książkach. Brakuje mi klimatu książek takich jak „Weronika postanawia umrzeć”, „Na brzegu rzeki Piedry usiadłam i płakałam”, czy „Demon i panna Prym”, czy chociażby „Jedenaście minut”. Mam nadzieję, że na razie autor poprzestanie na opisywaniu swoich osobistych przeżyć na tematy osobiste związane z magią i religią, a wrócą książki z tematyką, za które polubiłam autora (chociaż miały one wątki religii i magii, ale dało się to czytać). 
   
 A wracając do książki „Alef” – czyta się ją, jak pozostałe książki tego autora, bardzo szybko, tak iż można poświęcić dwa popołudnia, gdy ma się je wolne. Ale gorzej jest już z treścią. Pisarz opowiada o swoich przeżyciach związanych z religią i magią, a przede wszystkim rozważa swoje poprzednie wcielenia, w których wyrządził wiele krzywd swoim ukochanym, a w obecnym życiu rozlicza się z tych cierpień, które zadał. 
    
Książkę polecam tylko stałym czytelnikom autora, a osobom, które chciałyby zacząć czytać książki Paula Coelho odradzam zaczynanie od tej książki. POLECAM TYLKO FANOM TWÓRCZOŚCI PAULA COELHO.
    


Tytuł: Alef
Autor: Paulo Coelho
Wydawnictwo: Drzewo Babel
Miejsce i data wydania: Warszawa, 2011
Ilość stron: 239

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz