12 listopada 2017

"Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć" - J.K. Rowling


Uwielbiam całą serię o Harrym Potterze, co sprawia, że staram się zapoznać z innymi książkami, które związane są z ową serią. Dlatego też z chęcią zabrałam się za czytanie książki "Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć. Newt Skamander" - wiedząc nie wiele o niej samej jak i jej formie.

Owa pozycja jak się okazuje jest leksykonem, który przedstawia wybrane i opisane zwierzęta magiczne przez Newt Skamandera. Jest on magizoologiem oraz postacią fikcyjną, stworzoną przez J.K. Rowling, na potrzeby fabuły serii o Harrym Potterze. O samym Newt Skamanderze niewiele wiadomo, poza tym iż był pracownikiem Ministerstwa Magii w Departamencie Kontroli nad Magicznymi Stworzeniami. To on przyczynił się m.in. do utworzenia rejestru wilkołaków. Za swoje zasługi został odznaczony Orderem Merlina Trzeciej Klasy. Jest również autorem książki "Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć", która jest też podręcznikiem szkolnym w Hogwarcie, czyli w szkole dla czarodziejów. 

Książka ta liczy ponad 150 stron, a czcionka duża, dzięki czemu czyta się przyjemnie i szybko. Uzupełnieniem haseł podanych w książce są obrazki przedstawiające niektóre magiczne zwierzęta. Dzięki czemu można lepiej zapoznać się z wyglądem poszczególnych magicznych zwierząt. Niektóre wiadomości o nich są szeroko komentowane w głównej serii o Potterze, o innych zaś pojawia się lakoniczna wzmianka. Uzupełnieniem może być właśnie ów leksykon. W nim opisana jest klasyfikacja zwierząt oraz główne cechy każdego z nich. Niestety odnoszę wrażenie, że są to opisy mało wzbogacające wiedzę, ale dla osób (jak i dla niektórych uczni Hogwartu), które nie chcą aż tak wnikać w informacje, jest to satysfakcjonująca lektura. Dzięki czemu książkę czyta się szybko. 

W zależności od oczekiwań, książka może zachwycać lub nie. Ja należę do osób, które rozczarowały się ów pozycją. Dlaczego? Ponieważ sięgając po nią nic o niej nie wiedziałam, dlatego sądziłam, że będzie to proza. Dlatego zdziwiłam się lekko, że jednak jest to inna forma, a dokładnie leksykon. Przeczytać przeczytałam, bardziej z ciekawości i poznania niektórych zwierząt, o których nie wiele wiedziałam z głównej serii. Lecz podane wiadomości nie wiele wniosły do mojej wiedzy. Nie zdziwiłabym się też gdyby bardziej ambitni uczniowie magii, również czuli ów rozczarowanie z powodu małej ilości informacji podanych w hasłach.  

Książkę polecam głównie fanom serii o Harrym Potterze i przede wszystkim dzieciom i ich rodzicom, którzy dopiero zaczną swoją przygodę z ów czarodziejem.


Tytuł: Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć
Autor: J.K. Rowling
Autor fikcyjny: Newt Skamander
Wydawnictwo: Media Rodzina
Miejsce i rok wydania: Poznań, 2017
Ilość stron: 153
Okładka: twarda

2 komentarze:

  1. Jestem fanką całej serii, ale tej książki jeszcze nie miałam okazji czytać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla fanów serii książka jak najbardziej godna polecenia.

      Usuń