27 kwietnia 2023

"Bieguni" - Olga Tokarczuk

 


Od razu na wstępie zaznaczę, że jest to opinia subiektywna, więc proszę nie liczyć, że będzie to profesjonalna i mocno ambitna opinia o książce autorki będącej laureatką Nagrody Nobla. 

"Bieguni" Olgi Tokarczuk to bardziej zbiór opowiadań niż powieść. Zbiór opowiadań skupiający się na wielu aspektach człowieka, ale również można śmiało stwierdzić, że jest to sama analiza człowieka, jego "anatomii", czyli czym się kieruje, co go napędza. A my czytelnicy mając "na tacy" wszystkie dane tej analizy, mamy za zadanie rozwiązać zagadkę kim jest człowiek, kim my jesteśmy. I to my już sami mamy sobie dopowiedzieć kim jesteśmy, kim jest drugi człowiek.

To moja pierwsza przeczytana w całości książka Olgi Tokarczuk. Po raz pierwszy próbowałam przeczytać "Księgi Jakubowe", ale wtedy po kilku stronach nie dałam rady. A że "Bieguni" otrzymałam w prezencie, czułam się więc zobowiązana do przeczytania. Jednak byłam miło zaskoczona, że książkę czyta mi się dobrze. Dlatego też czytałam, czytałam i czytałam. W pewnym momencie jednak poczułam pewien dyskomfort podczas czytania, ponieważ miałam wrażenie, że czytam, czytam i końca nie widać. Nie wiem czy był to efekt znudzenia książką, czy w pewnym momencie znudziły mnie niektóre historie, w każdym razie postanowiłam, że przyspieszę tempa. 

Po przeczytaniu tej książki mam mieszane uczucia, bo z jednej strony niektóre historie są bardzo ciekawe, z drugiej strony w pewnym momencie miałam już dość tej książki. Co wywołało efekt przyspieszenia czytania, przez co nie miałam jak delektować się w pełni lekturą. Dlatego też to już Wam czytelnicy pozostawiam decyzję o przeczytaniu tejże lektury.

Tytuł: Bieguni
Autor: Olga Tokarczuk
Wydawnictwo: Literackie
Miejsce i rok wydania: Kraków, 2019
Ilość stron: 460
Okładka: miękka

1 komentarz:

  1. Ja jeszcze nie miałam okazji czytać tej książki i póki co nie planuję.

    OdpowiedzUsuń