16 października 2012

„1Q84 t.3″ – Haruki Murakami


Wraz z ostatnią stroną tej powieści, zakończyłam moją przygodę z trylogią japońskiego pisarza – Haruki Murakiego. Trylogia, która miała wiele wad jak i zalet, no i niestety poważnie mnie wynudziła, tzn. I i II tom wynudziły mnie. Ponieważ 3 część przeczytałam szybko, na jednym tchu. Chwilami może rzeczywiście nudziła mnie, ale to były rzadkie chwile.

Wraz z trzecim tomem poznajemy dalsze losy dwójki bohaterów, których losy poznawać można w przemieszanych rozdziałach. Dodatkowo w tym tomie pojawił się nowy rozdział – Ushikawa, o człowieku, który pracował dla Saikage, otrzymując od tejże organizacji zadanie odnalezienia Aomame. Ale jedynym sposobem na odnalezienie zabójczyni Lidera Saikage, jest śledzenie Tengo. Czy uda mu się tego dokonać? Czy dwójce bohaterów uda się wreszcie spotkać oraz czy uda im się wydostać ze świata, który posiada 2 księżyce? Tego wszystkiego musicie się dowiedzieć – koniecznie!

Tak jak pisałam powyżej, przy tej części w ogóle się nie wynudziłam, nie wracałam do niej po dłuższym nie czytaniu, wręcz nie mogłam się dowiedzieć, co przyniosą kolejne stronice czy rozdziały. Chciałam jak najszybciej się tego dowiedzieć. I chociaż niektóre fragmenty wydawały mi się głupie czy śmieszne, to jednak nie zniechęcało mnie do dalszego czytania. Nawet to, że czasami ta książka była przerażająca i strach nie odchodził ode mnie nawet po kilkunastu minutach, kiedy zaprzestałam czytania książki. Trzeba przyznać, że japońscy pisarze są mistrzami w straszeniu czytelnika, już czytałam parę książek właśnie tych pisarzy i zawsze mnie one przerażały.

Ta ostatnia część posiada najwięcej zalet w porównaniu z poprzednimi częściami. Poprzednie czytałam, tak jak wcześniej pisałam, z wielką nudą i nie mogłam się doczekać kiedy je przeczytam. Natomiast 3 część? Aż żal zrobiło mi się, że już skończyłam. Ale ta część posiada również wady, szczególnie zakończenie. Oczekiwałam na końcu jakiś większych emocji, większej walki głównych bohaterów z wydostania się ze świata z dwoma księżycami, jakiegoś większego wyjaśnienia jak zakończyły się ich losy. Chyba że autor ma w planach stworzenie dodatkowej historii o tejże dwójce, ale dla mnie byłoby to bezsensu.

Oczywiście książkę jak i samą serię polecam, tylko najgorsze w tym wszystkim jest to, że 3 część jest najlepsza, a wcześniejsze części mogą spowodować niechęć przeczytania całej opowieści do końca, przez co ta ostatnia traci, bo naprawdę warto ją polecić, przeczytać. Ma wszystko to czego brakuje jej poprzedniczkom. Życzę wytrwałości w czytaniu i przeczytajcie całą trylogię od początku do końca, bo warto.

Polecam.

Zdjęcie okładki – http://s.lubimyczytac.pl/upload/books/97000/97336/352×500.jpg

Tytuł: „1Q84 t.3″
Autor: Haruki Murakami
Wydawnictwo: MUZA SA
Miejsce i rok wydania: Warszawa, 2011
Ilość stron: 2011

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz