12 maja 2012

"Zmyślona" - Katarzyna Michalak

    


To była tylko kwestia czasu kiedy pojawi się kolejna recenzja powieści Pani Katarzyny Michalak. Po poprzednich częściach Poczekajki i Zachcianka„, tym razem przyszła kolej na „Zmyśloną”, która jest zwieńczeniem miłości głównej bohaterki Patrycji i Łukasza. 
    „Mała cicha leśniczówka w Zmyślonej, zamieszkiwana do tej pory przez Patryka i Pepsi-psa, ma niespodziewanych gości: to dzieci jego przybranej siostry Hanki, przechodzącej małżeński kryzys, oraz ich opiekunka, prześliczna Dominika. Tymczasem na Poczekjakę  i jej mieszkańców, Patrycję i Łukasza , cieszących się szczęściem rodzinnym, wymarzonym domkiem i dwójką cudownych dzieci, spada straszny cios. W jednej chwili tracą to, co stanowiło sedno ich życia. Jak podnieść się po tragedii? Pomoże im w tym Patryk. To on przygarnie ich córkę, on potrząśnie załamanym Łukaszem, on stanie na drodze  Gabrielowi, który nadal nie pogodził się z utratą swojej wielkiej miłości. I na dodatek młody leśniczy sam zakocha się z wzajemnością…”*
    Chociaż czułam się trochę rozczarowana, że to nie Patrycja jest główną bohaterką, a Patryk, to jednak czytało mi się tą 3 część wspaniale, z całej tej serii, ta jest moją ulubioną. To ta część ma najwięcej dramatycznych wydarzeń, które kończą się szczęśliwym zakończeniem dla par z poprzednich części: dla Patrycji i Łukasza, który musi dowodzić, że Patrycja jest jego wielką miłością i nie zamierza jej nigdy zdradzić, bo dzięki niej wie, co to jest miłość oraz to ona stworzyła mu prawdziwy dom. Natomiast Gabriel zrozumiał, że cokolwiek by nie zrobił, Patrycja nigdy nie opuści Łukasza. Gabriel zaczyna dostrzegać w Hance osobę, którą kocha i która stworzy mu dom. A Patryk? Mam nadzieję, że autorka dotrzyma słowa i jeszcze opowie nam o jego miłości w kolejnych powieściach. 
    Tak jak w poprzednich książkach Katarzyny Michalak, to miłość jest tak naprawdę główną bohaterką, i to ona wpływa na zachowania bohaterów. Chociaż autorka może przesadza z tą miłością, słodyczą, sielanka,od których można dostać zawrotu głowy czytając te książki, to mimo wszystko czyta się je cudownie. I czy jest sens dalszego rozpisywania się nad plusami i minusami tej książki? Na pewno każdy w tej książce znajdzie coś innego i na pewno różni się od innych powieści Katarzyny Michalak, to jednak jest moja ulubiona część tej serii, jeśli nie ulubiona tej pisarki. Bo czytało mi się ja fantastycznie i aż żal mi było, gdy doszłam ostatniej strony powieści. 
    I jak zwykle polecam tym osobom, które lubią romantyczne opowieści lub chcą polubić. A niestety osobom, które nie przepadają za tego typu książkami, radzę omijać szerokim łukiem.

* Opis z okładki

Tytuł: Zmyślona
Autor: Katarzyna Michalak
Wydawnictwo:  Albatros
Miejsce i rok wydania: Poznań, 2010
Ilość stron: 304
Wydanie: I

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz