4 lipca 2020

W oparach przygód Harry'ego Hole'a


    Żyjemy w specyficznym czasie, kiedy zostaliśmy objęci kwarantanną i nasze plany, życie zawodowe i prywatne zostało przewrócone do góry nogami. 
    W marcu mając nadzieję, że czas pracy zdalnej będzie też szansą na powrót do pisania subiektywnych opinii o książkach, a co za tym idzie powrót do namiętnego czytania książek. Udało się tylko co jakiś czas wziąć książkę do przeczytania i podążać śladami bohaterów. Niestety praca zdalna tak pochłonęła moje życie do czerwca, że udało mi się przeczytać kilka książek, ale już nie miałam siły na przemyślenia o książkach i ubrać te myśli w słowo pisane, które następnie ukazałyby się na blogu. Fakt faktem, że ten czas poświęciłam na kilka książek Jo Nesbo i zakupiłam kolejne części, których brakowało w mojej biblioteczce. Przemyślenia niewielkie, jednak to nie to samo, kiedy miałam wolny czas na czytanie i opisywanie.

                              (Książki, które zakupiłam)

Bardzo się cieszę z powyższych zakupów, ponieważ uważam, że Jo Nesbo stworzył ciekawego głównego bohatera, którego nie da się nie lubić. Poznałam go wraz z przeczytaniem "Pierwszego śniegu" i od tego momentu postanowiłam zapoznać się innymi książkami, poświęconym Harry'emu Hole. "Człowiek nietoperz" oraz "Karaluchy" są już na moim blogu, a w ostatnich miesiącach miałam okazję zapoznać się z następującymi powieściami, jak na zdjęciu poniższym oraz ostatnio "Pancerne serce":


Chciałabym napisać wiele i niewiele o tych książkach, które sprawiły, że poświęciłam im wiele czasu, bo naprawdę są tego warte. Czytałam je według chronologii wydania (które chronologicznie opisywały historię głównego bohatera 😉), co pozwoliło mi krok po kroku poznawać historię policjanta i towarzyszącym mu osób - rodzinie, kolegom z pracy, przyjacielowi, oraz rodzącemu się uczuciu między nim a Rakel, która na zawsze zdobyła jego serce. I mogę napisać tylko jedno - jest to historia trudna, ponieważ Harry Hole doznaje w życiu wielu upokorzeń, z którymi radzi sobie na swój sposób - raz spadając w głębokie bagno, a raz trzymając się ponad tym bagnem. A na dodatek najwięksi złoczyńcy właśnie w nim widzą największego rywala, osobę, która może ich powstrzymać. Ale z czasem przeciwnik uważa go za zwykłego policjanta, którego można łatwo pokonać. Co powoduje, że główny bohater tym bardziej stara się rozwikłać zagadki, które co rusz napotyka na swojej drodze.

Jo Nesbo stworzył postać, którą można lubić, której się kibicuje - jesteśmy jak jego cień, który razem z nim odnosi zwycięstwa i przyjmuje porażki, które bolą, upokarzają. 

Widać, że z każdą nową powieścią autor poprawia swój warsztat, lepiej radzi sobie z budowaniem napięcia, tworzeniem postaci, które na długo pozostają w pamięci. Są to postaci, które wraz z rozwojem sytuacji rozwijają swój charakter, lepiej rozumieją swoje i inne zachowania. Co doprowadza do różnych sytuacji, z których próbują wybrnąć, w lepszy lub w gorszy sposób. 

Mam nadzieję, że następne powieści Jo Nesbo, z którymi się zapoznam będą również trzymały równe tempo i takie emocje.

Przeczytane książki:
1. Czerwone gardło
2. Trzeci klucz
3. Pentagram
4. Wybawiciel
5. Pancerne serce

Autor: Jo Nesbo
Wydawnictwo: Dolnośląskie
Okładki: miękkie

2 komentarze:

  1. Cała ta seria dopiero przede mną. Jestem ciekawa postaci protagonisty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, ale początkowe części dają tylko przedsmak co będzie w następnych częściach.

      Usuń